Ojojoj vad det var längesedan vi hördes den här vägen. Sista gången jag uppdaterade CAICS var i april. Jag var så förbannat less på all mat att jag inte ens iddes fotografera skiten.
Nu har matoset vänt.
Jag lagar visserligen mat på grund av samma tvång som tidigare men skillnaden är att jag just nu lagar förjävla god mat hela tiden. Trots att jag hatar det. I ett sådant läge kan jag inte lämna mina läsare i sticket.

Inspirationen från dagens rätt kommer från mina barns förskola. De började där den här veckan och hatar allt. Nej, inte allt men mycket. Särskilt störande finner de det faktum att det ska hållas samling men sång och skit inför både fruktstund och lunch. Det tar för lång tid! Fort ska det gå. Är man hungrig vill man äta och inte sjunga.
Eller hur!?

Jag skiter i sångstunder. Jag skriker NU ÄR DET MAAAAT och så sätter sig alla och spolar i sig bara. Det är så jag jobbar alltså. Om knattarna har magar som brinner av hunger brukar jag tjuvstarta med, voila, RÅKOST. Världens absolut tuffaste mat. Och snabbaste. Full av värsta dopaminer och skön kloroform.

När the youngsters är tillräckligt hungriga äter de även sådant. Vilket är perfekt också för att det är billig mat.

Så hör gör du:

Yxa upp ett vitkålshuvud. Strimla ena halvan med osthyvel. Lyxa på lite olja och vinäger och salt.

Riv ner en morot i beståndsdelar.

Skär tomaten. Eller skit i det.

Skär gurkan. Gurkan är viktig eftersom den är grön. Det går lika bra med paprika eller rå brysselkål men vem fan äter det?

Okej?

Servera och ta skydd.

Kolla vad snyggt jag gjorde med det här superfärska typ tvådelade serveringsfatet.

Observera också vikten av gurkan. Bilden utan gurka: obalans.
Bilden med gurka: balans.

Så lätt kan det vara.

20110826-085447.jpg

20110826-085512.jpg